card
E-commerce

Retur la comanzile online pe site-ul Cel.ro

Gasesti laptop la un pret ok pe cel.ro. Este un magazin online cu ceva vechime, au multe produse, preturi in regula, au si punct fizic de unde poti ridica produsele, toate bune. Faci comanda online, platesti cu cardul si optezi pentru ridicarea de la sediul lor din incinta fostei APACA din Bd. G-ral. V. Milea, Bucuresti.

Din varii motive, vrei sa faci produsul retur, conform O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, consumatorul are dreptul sa notifice in scris Societatii …….. retragerea din Contractul la Distanta, fara a justifica decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute de art. 13 alin (3) si art. 14 din OUG nr. 34/2014, in termen de 14 zile calendaristice, calculat de la data intrarii in posesia fizica a produsului/produselor.

Ghici ce, cel.ro nu considera Contract la Distanta comanda online achitata cu cardul, tot online. Nope, pentru ca ai ridicat produsul de acolo (ceea ce este interesant, mai ales ca factura o semnezi inainte de a lua in primire produsele) NU se mai aplica legislatia comertului electronic.

Eu de exemplu am cumparat de pe site-ul lor un hard extern (comanda online, plata online cu card de debit), in nici 24 de ore am vrut sa il fac retur si sa cumpar altceva, dand o diferenta de bani, am primit urmatorul raspuns de la cel.ro:

Din verificarea facturii, produsul este achizitionat de la sediul nostru , discutam despre achizitie directa ce nu face obiectul unui contract la distanta pentru a beneficia de dreptul de retur.
Se poate face exceptie, conform mentiunilor din RETUR 24. Produsele eligibile pentru retur trebuie sa fie:
– nefolosite/nemontate
– in ambalajul original (complet, fara inscrisuri)
– insotite de documentatia completa (manuale, cd-uri, stickere, etc)
– insotite de cadourile (sigilate) oferite la momentul vanzarii
Produsele se aduc personal pentru verificare la adresa:
Iuliu Maniu 7 Corp A parter, Sector 6 Bucuresti, de luni pana joi, in intervalul orar 11.00-13.00 sau 14.00-17.00.
Aveti 24H de la achizitie sa ne notificati si inca 24H ca produsul sa ajunga in posesia noastra.

In cele din urma m-am deplasat la ei, au preluat produsul, era conform, am facut o alta comanda online, m-am dus iar la sediu si am achitat diferenta de bani, tot cu cardul, dar direct acolo. Am rezolvat insa, realitatea este ca S.C. CORSAR ONLINE SRL  ignora reglamentarile in vigoare cu gratie.

In comertul electronic lucrurile sunt destul de clare, legea spune ca:

Contract la distanta – orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul.

• Notificarea primita de catre Utilizator, dupa efectuarea Comenzii are rol informativ, nu reprezinta acceptarea Comenzii . Notificarea se poate face electronic (e-mail) sau telefonic. Contractul (la distanta) este valid si intra in vigoare la confirmarea Comenzii de catre Vanzator.

Daca produsul este comandat online si se opteaza pentru ridicarea din magazinul fizic, indiferent de modalitatea de plata, acesta este considerat Contract la Distanta, caci in momentul lansarii comenzii si confirmarii acesteia partile NU erau prezente. In acest context se aplica politica de returnare conform O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative
(denumita in continuare O.U.G. nr. 34/2014).

Pe site-ul lor, la Termeni si Conditii, cei de la cel.ro zic ca:

Produsele achizitionate din showroom in urma unei rezervari (online sau telefonice) sau direct de la punctul de lucru nu beneficiaza de retur (acestea au posibilitatea de a fi verificate si de a li se testa functionalitatea la receptie). Rezervarea si ridicarea produselor din showroom nu reprezinta o comanda la distanta.

Ca sa se acopere legal au apelat la un articifiu, desi tu practic ai facut o comanda online, pe un produs din stoc, ai platit cu cardul, ei iti trimit intr-un e-mail o notificare de rezervare produse, nu de confirmare a comenzii.

Iar acel retur garantat in 14 zile se aplica strict comenzilor care vin prin curier. Desi legea spune clar ca si ridicarea dintr-un punct fizic se supune aceleasi legi deoarece in momentul lansarii comenzii si confirmarii acesteia partile nu erau prezente.

Bleah, urasc tacticile astea pline de dedesubturi ca si cand am fi toti idioti. Nu mai cumpar de la ei, ever.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *