Uber versus taxi – o comparatie cinstita

Cum chemi o masina Uber – cum chemi taxi-ul?

Uber: Deblochezi smartphone-ul, dintr-o miscare intri in aplicatie, aplicatia intreaba: Incotro? Pui adresa la care vrei sa ajungi, Uber ia locatia ta automat, vezi ce masini Uber sunt in apropierea ta si care vine sa te culeaga de unde esti. In circa 1 minut afli numele soferului, modelul masinii, nr. de inmatriculare, ce rating are soferul, cate curse a avut, in cate minute ajunge la tine siiiii, foarte important, cat te costa cursa!

Taxi: Suni in dispecerat. Daca nu e aglomerat vorbesti cu o doamna care da prin statie, apoi te informeaza daca e un sofer liber, de unde te ia si in cat timp. Daca e aglomerat pentru ca ploua torential ori e seara de Craciun, astepti 5 minute, 10 minute … la sfarsit este posibil sa auzi: Nu e nicio masina libera!
Si suni la dispeceratul altei companii de taxi unde se reia procedura de mai sus.

Serviciu Uber: simplu, rapid, eficient si mai ales transparent!
1 – 0 pentru Uber.

Cum arata o masina Uber si cum arata taxiurile?

Uber: Masinile Uber sunt curate, intretinute datorita celui mai uman motiv ever. E masina omului! Omul tinde sa acorde atentie si sa aiba mai multa grija de bunul sau decat de bunul firmei.
In plus, apreciez sincer lipsa icoanelor atarnate de oglinda si faptul ca soferii nu fumeaza in masina. Asa sunt regulile lor.

Taxi: La taxi nu sunt reguli d’astea, e la latitudinea soferului, desi masinile de taxi sunt in majoritatea cazurilor proprietatea Pelicanul, Meridian etc. Taximetristul foloseste o masina de munca, de aici si lipsa tragerii de inima in a o mentine curata & frumos mirositoare.
Apoi, fiecare dupa cum il taie capul, unul e fumator si isi asteapta clientii cu scrumiera plina (cine nu stie mirosul ala deranjant de tigara amestecat cu statut, transpiratie si imbacseala!). Altul e mai religios de fel si isi pune credinta in geam sub forma de matanii, iconite, bratarele, lantisoare.

Serviciu Uber: ingrijit, de bun simt, respect pentru client
2 – 0 pentru Uber

Pretul cursei la Uber vs. taxi

Uber: Cat costa cursa? Nu stiu sa fie diferente majore intre tarifele celor doua servicii de transport, insa cu Uber nu te doare capul. Stii dinainte sa ajunga masina care e pretul cursei. Mic, mare, tarif dinamic daca e cererea mare, dar stii!

Taxi: La taxi vezi la destinatie ce ai de plata pe aparat. Daca a fost traficul blocat, ala e, se numeste ca ai avut ghinion.
Acest mod de taxare vine la pachet cu niste inconveniente: soferul tinde sa te ia mai pe ocolite astfel incat sa mareasca pretul cursei, la sfarsit ai sanse sa constati ca ai de plata mai mult decat te asteptai, poate nu ai bani suficienti la tine, n-ai schimbat, el n-are sa iti dea rest ca e prima cursa samd.

Din nou, serviciu Uber: transparent, din secolul nostru, adaptat la nevoile curente ale consumatorului.
3 – 0 pentru Uber

Cash sau card?

Uber: Plata – banii ii trage aplicatia automat direct de pe cardul tau. Ai posibilitatea sa lasi 2, 3, 5 lei sau sa stabilesti tu daca vrei sa ii dai tips soferului, daca da, cat. Tipsul il lasi dupa ce ai coborat din masina. Tot atunci cand poti da soferului rating.

Taxi: La taxi, cash, ca nu stii sigur daca poti achita cu cardul. Ai schimbat, n-ai schimbat, are sa dea restul, n-ai sa dai spaga, ala se uita urat la tine, te saluta in sictir daca n-ai dat nimic.

Serviciul Uber pare a fi din 2019, modern, online
4 – 0 pentru Uber

Uber: Persoana juridica? Iti faci cont de persoana juridica in aplicatie si ai scapat de orice stres. Ai facturile acolo, deduci, decontezi, e treaba ta ce faci cu ele.

Taxi:  Taxi? Pai scoate bon? Scoate bon sau merge „la negru”, stampila? Aveti stampila? E nevoie sa stampila de bon.

5 – 0 pentru Uber

Feedback de la client

Uber: Tu dai o nota soferului, soferul iti da o nota tie. Ai posibilitatea sa bifezi si altele, exemplu: conversatie placuta cu soferul. Poti raporta un accident. Intuitiv, la indemana si fara batai de cap.
La Uber ai istoric. Eu pot vedea in aplicatie azi cat m-a costat cursa la aeroport in 2017, cat m-a costat in 2018 si cat ma costa acum, daca vreau sa fac o comparatie. Stiu exact cate curse am avut, de unde pana unde, cat m-au costat si cu ce sofer am mers. Ti-ai uitat ceva in masina? Nimic mai simplu, stii cine e soferul, il poti apela, asta daca nu te apeleaza el intre timp. E un confort psihologic.

Taxi: feedback? Ce feedback? Cine are nevoie? Te-ai dat jos, ai inchis portiera si gata.
Ai uitat ceva in masina? Suni la dispeceratul companiei. Iti mai aduci aminte indicativul masinii? Dar daca ai luat taxiul de pe strada? Ghinion din nou.

6 – 0 pentru Uber.

Concluzia Uber versus taxi – o comparatie cinstita

Acest 6 – 0 explica de ce Uber-ul este serviciul de transport preferat de romani. Pentru civilizatie, confort si transparenta.

Autoritatile legiuitoare din Romania au datoria sa implementeze o legislatie care sa ne permita in continuare sa calatorim civilizat, confortabil si fara costuri ascunse. Intelegem si noi prea bine presiunea companiilor de taxi si presiunea de a avea Bucurestiul blocat de taxi-uri, dar asta nu inseamna ca trebuie sa „dam inapoi” pentru ca unii nu pot tine pasul.

Acuzele aduse de taximetristi, dar si de catre unii politicieni Uber-ului sunt hilare. Acel atestat pe care il tot invoca ei, nu sunt toti cretini si stim ca orice fiinta vie cu limbaj articulat il poate lua. Daca nu s-ar lua usor atestatul, atunci nu am mai vedea clipulete care mai de care cu taximetristi care injura si se comporta ca la usa mahalalei.

Licente? Nu stiu cum vorbesc taximetristii de licente si mai ales sefii lor, aici e o legislatie putreda care asigura un singur lucru: monopolul marilor companii de taxi. Acele companii care s-au scaldat in mocirla politica ani de zile, iar cand nu au mai putut sa tina pasul, au inceput sa strige concurenta neloiala! Piraterie!

Exista un numar limitat de licente acordate de primarie in functie de numarul de locuitori. Vine Cobalcescu, ia 60% din ele si la ei raman.
Tu, prin absurd, vrei sa iti faci companie de taxi, esti dispus la investitii, iei masini noi, instruiesti personalul, ai in plan si o aplicatie, dar ghici ce? N-o sa primesti in veci licenta pentru ca toate au fost date altei companii care le foloseste de ani buni pe cazanele alea portocalii si mancte de rugina.

Din grija pentru siguranta cetateanului

Au zis-o niste minti luminate din administratie, au zis-o taximetriatii, au zis-o si sefii lor: cica in Uber nu suntem in siguranta, ca aia e piraterie, n-au licente si atestate, transport ilegal de persoane.
Pentru autoritati, un singur gand, deci in spitale in loc de dezinfectant, spalam cu aqua chioara si mor oameni infectati. Acum cateva luni s-a prabusit podeaua unui tren. Nu mai zic ca in buricul Bucurestiului se merge catre centru cu un tramvai atat de ros de rugina incat acolo la burduf se vede asfaltul. Imi pare rau cand nu ii cred ca sunt ingrijorati de siguranta mea.
Apoi, stim cu totii ca taximetriatii sunt recunoscuti pentru strictetea cu care respecta codul rutier, nu?
Pirateria pe care o invoca taximetristii?
Pai eu am toate datele soferilor cu care am mers de cand am instalat aplicatia si pana azi.
In banca vad toate platile facute vreodata catre ei.
Daca pirateria inseamna incapacitatea statului de a crea o legislatie corecta pentru un serviciu de transport modern, vina e la autoritati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *