Postnatal

Ce poti face in timpul sarcinii pentru o recuperare mai rapida dupa nastere?

Hidrateaza-te

Bea apa, cu lamaie, fara lamaie, cu o felie de castravete in ea, ceai neindulcit, limonada cu putina miere, fresh-uri preparate acasa, orice lichid fara zaharuri adaugate. Sucurile carbo nu sunt ok nici in afara sarcinii, cu atat mai mult in timpul ei. Beneficii nutritive zero atat pentru tine, cat si pentru „locatarul” din tine! Doar glicemie ridicata, risc de diabet gestational si mai multe kilograme pe cantar.

Hidratarea corespunzatoare contribuie enorm la elasticitatea pielii, mai ales in zona abdomenului. Nimeni nu vrea ca dupa sarcina sa ramana cu vergeturi adanci, iar produsele cosmetice nu sunt suficiente pentru a preveni asta.

Alimenteaza-te corect

Cand vad o gravida oamenii se grabesc sa ii ofere de mancare, s-o intrebe daca vrea, daca ii e pofta, de parca in uter ar creste un dinozaur de o tona. Nu spune „da” tuturor napolitanelor cu cioco, chips-uri si ce ti se mai ofera. Gandeste-te ca perioada sarcinii se va sfarsi, iar sa ai grija de un bebe, avand 15 – 20 kg pe plus = iti faci singura viata mai grea. Apoi, cu un nou nascut in casa si refacerea dupa nastere e practic imposibil sa faci ceva pentru corpul tau. Cei care iti ofereau biscuiti nu vor mai fi la fel de ingaduitori, vei fi una care a ramas grasa dupa nastere pentru ca a bagat in ea ca haplea. Chiar daca iti pasa prea putin de ce spun altii, va trece timpul, vei avea nevoie sa mergi la birou, sa te reintorci la viata ta sociala si sigur n-ai vrea sa iti schimbi tot sifonierul pentru ca hainele de dinaintea sarcinii au ramas acum cu 5 nr. mai mici. Daca intra in scena si depresia post natala e cu atat mai rau.

Fa miscare

Daca ai fost o fire activa inainte de sarcina, iar in timpul sarcinii nu ai contraindicatii, gen placenta inserata jos, pastreaza-ti activitatile. Nu o sa faci jogging, dar aerobic usor, plimbari, yoga, gimnastica pentru gravide sunt binevenite. Prin sport ajuti la o buna oxigenare a lui bebe, ajuti la pastrarea unei forme fizice optime. Asta iti va fi de folos la nastere, indiferent ca e naturala sau cezariana, in perioada de recuperare de dupa nastere, dar si in primele luni cu bebe.

Uleiuri pentru maternitate

Maseaza-ti usor abdomenul inca de la sfarsitul primul trimestru de sarcina. Dar si zonele mai expuse, asa cum sunt soldurile, coapsele, sanii. Foloseste uleiuri speciale de maternitate, nu orice crema. Sunt mai scumpe, intr-adevar, insa la cati bani se duc pe analize, controale, produse de ingrijire bebe, sigur meriti si tu sa iti satisfaci niste nevoi la urma urmei.

Fii consecventa! O seara da si 7 nu, asta nu inseamna ca nu e bun produsul, ci ca nu a fost folosit. Foloseste cu regularitate aceste produse. Sunt o buna modalitate de comunicare cu bebe (care va simti mangaierile masajului zilnic efectuat fie de tine, fie de tati), dar si o solutie pentru a intampina niste probleme estetice. In timpul sarcinii, prinsa de euforie, s-ar putea sa zici ca nu iti pasa. Pe masura ce va trece timpul, copilul va creste, iti vei dori sa te uiti cu placere in oglinda.

Fa cumparaturi dinainte

Cumparaturi de ce? Pai de hrana. Tot universul vorbeste despre alimentatia de dupa nastere, mai ales daca mama alapteaza, ca sa fie echilibrata, ca variata, ca e esentiala etc etc

Si in realitate proaspata mama, mananca ce apuca, cum apuca si pe unde apuca. Intre 2 alaptari si o repriza de somn a celui mic, nu prea e timp de hrana echilibrata. Decat sa mananci croissante si ce iti pica in mana, caci, deh, alea sunt la indemana si nu ai o bunicuta sa iti faca supa, fa ceva provizii dinainte. Gustarelele sanatoase, gen nuci, seminte si fructe deshidratate au termen lung de valabilitate.

Cumpara-le cand stii ca mai e putin pana la marirea familiei, sa le ai acolo si sa poti servi o gustare sanatoasa macar, daca tot nu ai timp de mese hranitoare cu felul 1 si felul 2.

Pune in ordine dinainte tot ce poti

Nu te supraestima, amanand lucruri pe principiul „de asta ma ocup dupa nastere”, pentru ca de multe ori, in primele saptamani de dupa nastere, vei avea dileme de gen: „hmmmm, ce zi e azi?”, asa ca treburile administrative sigur nu vor putea fi indeplinite cu succes.

Primele zile cu nou nascutul acasa. La ce sa te astepti?

Nu iti seta asteptari

Dau jos kilogramele din sarcina in 12 saptamani, il hranesc exclusiv la san, o sa mananc regulamentar 3 mese pe zi insotite de 3 gustari, o sa, o sa.

Mai bine ai rabdare, ajungi cu el acasa, vezi cum va acomodati unii cu altii, apoi fa planuri mici, tangibile si pe termen scurt. O abordare de genul acesta te va scuti de un munte de frustrari si dezamagiri. De exemplu, vrei sa il alaptezi exclusiv la san, excelent, e sanatos pentru amandoi. Dar nu iti face din asta scopul vietii, gandeste pe termen lung. Si daca nu o sa se poata exclusiv la san, nu e o drama. Tot va creste, tot va fi un adolescent cu care te vei certa cand vei simti prima oara miros de tigara la el.

Din aceeasi categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *